La Llista Robinson permetrà als consumidors evitar publicitat no desitjada.

25.7.09 | | 0 comentaris »

L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha presentat un servei de Llista Robinson per internet que permet inscriure’s per no tornar a rebre comunicacions comercials no desitjades per correu, telèfon o mòbil, o internet, segons ha informat l’agencia EFE.

Desenvolupat per la Federació de Comerç Electrònic i Màrqueting Directe (FECEMD), la Llista Robinson aspira a ser el fitxer de referència per als usuaris farts de rebre publicitat no sol·licitada i per a les empreses que han de complir amb la Llei de Protecció de Dades. Aquest servei és de caràcter voluntari i gratuït per als particulars, encara que comporta una despesa d'entre 150 i 550 euros per a les empreses que desitgin consultar el fitxer, segons ha explicat la presidenta de la FECEMD, Elena Gómez.
El Reglament de la llei aprovat el desembre de 2007 obliga a les empreses, institucions i organitzacions a consultar aquest tipus de "fitxers d’exclusió" abans de llançar una campanya publicitària en què utilitzin dades personals que figurin en fonts públiques o fitxers dels que no siguin responsables.
Els inscrits en el fitxer no rebran publicitat per correu, Internet, telèfon-fix i mòbil-, sms, mms o qualsevol altre mitjà de comunicació electrònica equivalent ", llevat de les empreses amb les que mantinguin algun tipus de relació.

Aquest és el primer pas per esta una mica més alliberats de propagandes i d’altres que diàriament envaeixen els nostres telèfons, correus i ordinadors, tot i que dubto molt de la seva eficiència.